dijous, 29 de desembre del 2011

L'aprenentage amb l'ordinador

En aquesta activitat se'ns proposa relacionar dues metàfores sobre l'ordinador amb activitats relacionades a la classe de Gitic, En aquest cas jo he escollit l'ordinador com a caixa d'eines i  com a metàfora tutorial.





En primer lloc l'ordinador com a caixa d'eines és proposa com a una eina habitual en la nostra vida diària i aquesta també s'hauria de donar en l'escola , ja que es proposa que les activitats dels infants haurien d'estar relacionades amb l'experiència i situacions autèntiques de la vida real i les seves preocupacions. Per això els infants haurien de treballar amb eines que ens permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació.



Scratch és un programa dirigit als infants que els permet experimentar i explorar amb conceptes de programació d'ordinadors i crear els seus propis dibuixos i fer les teves pròpies animacions , per això els permet experimentar amb noves possibilitats expressives ja que poden pintar en la pantalla , esborrar  , desfer , canviar les propietats dels objectes , on l'ordinador actua con un amplificador de l'experiència d'escriure , dibuixar , classificar .. És a dir que permet fer aquestes tasques de forma estimulant i eficaç 

D'altra banda l'ordinador com a metàfora tutorial és concep l'ordinador com a tutor , com a mestre on pot explicar-li al nen conceptes , es pot fer-li preguntes i avaluar les respostes de l'infant . Així doncs l'ordinador actua com un complement a diverses activitats de manera individualitzada i aquest també s'adapta al ritme que l'infant necessita.

JClic és un exemple de programa tutorial  , creat per el departament d'educació , està format per un seguit d'aplicacions informàtiques que serveixen per a dur a terme diverses activitats educatives com trencaclosques , associacions... etc.


Així doncs veiem que l'ordinador , quan el sabem emprar correctament ens allibera de les tasques més rutinàries i per tant , deixa la porta oberta per tal que ens centrem en els aspectes més reflexius , constructius i creatius.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada