dissabte, 1 d’octubre del 2011

Un primer contacte amb COED !

Avui al Blog ,faré la meva primera entrada de l'assignatura de COED ( comunicació oral , escrita i digital ) aquesta assignatura la tenim en gran grup tots els alumnes totes les setmanes, però a més a més ens trobem cada quinze dies en petit grup , de trenta persones la qual cosa permet fer activitats on puguem participar tothom , obrin-se , relacionar-nos i que l'Imma la professora de l'assignatura ens ajudi . La finalitat de l'Imma és que com a mestres  i persones tinguem una competència escrita i oral perfecte, per això en les primeres sessions de gran grup ens ha ensenyat la importància de les habilitats lingüístiques que són : la lectura , l'escriptura , la parla i l'escolta que són les habilitats que treballarem al llarg de l'assignatura.

Així doncs en la primera sessió de petit grup dia : 27 / 9 / 2011 l'Imma ens va proposar un segit de paraules del camp semàntic de brutícia i nosaltres les aviem d'ordenar segons tinguéssim un significat més fort o fluix per a cadascú de nosaltres . I el meu resultat va ser :

Brut : 4 / Impur : 1 / Imperfecte : 2 / Llardors : 3 /Merdós : 6 / Porc : 5 / Ronyós : 7

- > en quant a vocabulari vam aprendre que llardors volia dir el greix del porc , que s'utilitzava antigament per cuinar.

-> La finalitat d'aquesta activitat era donar-nos que hi han diverses paraules que es troben en un mateix camp semàntic , però que segons la persona tenen una connotació o un altre.

Després d'aquesta activitat vam fer una posada en comú de qui crèiem que era un bon comunicador i quines característiques tenia per a ser-ho . Aquí os penjo una fotografia dels bon comunicadors i característiques que van anant sortint .



Finalment ens vam agrupar de quatre en quatre i l'Imma ens va donar unes fotocòpies que parlàvem sobre diferents habilitats de les que he mencionat abans ( llegir .. ) Al nostre grup li va tocar el tema Escoltar i Sentir de Torralba , F del llibre l'Art de saber escoltar. I vam fer una síntesi entre els quatre membres : Miriam Sanchez , Gemma Trias , Cristian Pèrez i jo  i finalment va quedar així :

TORRABA,F(2006).L’art de saber escoltar.Barcelona: Pagès Ed.

Escoltar i Sentir

Escoltar és un acte intencional , el seu objectiu és comprendre a l’altre. Aquest és un acte lliure i no arbitrari , que ve precedit pel desig de conèixer un secret de l’altre . Mentre sentir és un acte no intencional , és percebre un so i no està regit per la nostra voluntat. No decidim sentir , però si escoltar.

Quan escoltem un missatge no sabem si ens pot ser beneficiós , i aquesta intuïció pot ser errònia i el desig pot no correspondràs , és així com és pot experimentar la frustració. L’escolta és sempre selectiva , no es pot escoltar a tothom per això ens hem de guiar per la nostra intuïció. L’escolta exigeix una predisposició , és un exercici que comporta esforç i constància , no ens pot obligar ningú a escoltar ja que és un dels actes més lliures que pot realitzar la persona. Però tampoc podem garantir que serem escoltats , així com l'ésser pot viure a diferents nivells de profunditat , la seva parla i escota també es pot exercitar a diferents nivells. Així doncs trobem escoltes superficials o d’altres que s’exerceixen des de la profunditat.

La paraula profunda necessita una escolta profunda. No cal prestar atenció a la paraula desbocada. Quan escoltem en profunditat intentem entendre les seves raons:

Escoltar es buscar la veritat de l’altre, tenir-la en compte. Sense escolta no es possible dialogar. La humilitat es la condició de possibilitat de l’escolta, perquè escoltar es exposar-se a descobrir que no estem en la veritat. La por ens condueix a tancar-nos, a quedar immòbils dins del petit cercle d'amics que pensen com nosaltres però aquest tancament significa la mort de l'ànima. Escoltar a algú amb els nostres ideals ens complau. No escoltar és un mecanisme propi de l'ésser humà de defensa.

Diem que algú es culte a partir del que diu. L’escolta es la condició de possibilitat de parla. Hauríem d'ensenyar als nens a escoltar, a adoptar una actitud receptiva, a concentrar-se en un pensament, una idea. La crisi de la receptivitat és, alhora, la crisi de civilització. En un món on les persones no s'escolten, fallen els mecanismes elementals de transmissió de valors, de llenguatges, d'idees, de creences i de consum.

Abans d'ensenyar qualsevol altre matèria hauríem d'ensenyar a escoltar que es més important.


* El text parla sobre la importància i relació d'ambdós sentits , l'objectiu d'aquest treball era que cada grup penjes la seva síntesi al Blink de tal manera que en contes de llegir-se 7 articles només en llegíssim 7 síntesis.

Per concloure crec que va ser una bona sessió inicial , que ens va permetre veure que tots pensàvem diferent i quines diferencies tenien els diversos comunicadors per a nosaltres ,però tot i així va ser una sessió que ens va permetre parlar , participar i reflexionar a tots junts. Per això penso que va estar molt bé perquè apart d'aprendre coses noves , i tenir un primer contacte amb l'assignatura , ens va permetre estar a gust i obrir-nos cap els companys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada